xrysopoulos 2020n

ΡΟΗ 24/7:

Ηλεκτροκίνητα θέλει να κάνει τα αυτοκίνητά της η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

voltarmoume sT

Την ερχόμενη Κυριακή "Voltαρουμε" στη Νέα Παραλία της Θεσσαλονίκης

Τα 50 περίπου αυτοκίνητα που διαθέτει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και τα οποία κινούνται με ορυκτά καύσιμα, εξετάζει να τα μετατρέψει σε ηλεκτροκίνητα, εφόσον καταφέρει να εξασφαλίσει ευρωπαϊκά κονδύλια. Τα παραπάνω τονίστηκαν στην συνέντευξη Τύπου που δόθηκε σήμερα το πρωί στην Περιφέρεια, με αφορμή την πρωτότυπη διαδραστική εκδήλωση «Voltάρω» που θα πραγματοποιηθεί στη Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης την ερχόμενη Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου από τις 12.00 το μεσημέρι ως τις 19.30. Τη δράση παρουσίασαν ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστας Γιουτίκας.
Στόχος της εκδήλωσης, που έχει ως κεντρικό θέμα την ηλεκτροκίνηση, είναι η ευαισθητοποίηση των πολιτών για τα ζητήματα που αφορούν στη βιώσιμη αστική μετακίνηση και η ενημέρωσή τους για τις δυνατότητες που προσφέρουν προς αυτή την κατεύθυνση τα ηλεκτρικά μέσα μεταφοράς, τα οποία παρουσιάζουν συνεχείς ανοδικές τάσεις στις προτιμήσεις φορέων και πολιτών άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Στην εκδήλωση, που έχει ενημερωτικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα, οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν, εξερευνήσουν και ανακαλύψουν μια μεγάλη γκάμα ηλεκτροκίνητων μέσων μεταφορά, που περιλαμβάνει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ποδήλατα, ακόμη και σκάφη.
«Στόχος της εκδήλωσης που διοργανώνουμε είναι κυρίως η ευαισθητοποίηση των συμπολιτών μας, σ’ ένα πολύ σημαντικό ζήτημα, στη βιώσιμη αστική κινητικότητα. Και μέσα από τη δυνατότητα που θα έχουμε, να γνωρίσουμε από κοντά όλα τα διαθέσιμα μέσα και να… βολτάρουμε με ορισμένα από αυτά, θα καταφέρουμε να αναδείξουμε τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης στην καθημερινότητα των πόλεων. Τα ηλεκτροκίνητα μέσα:
-Είναι αθόρυβα, έχουν απλό μηχανισμό και παρέχουν ευκολία στην οδήγηση.
-Το κόστος κίνησής τους είναι σταθερό, καθώς δεν επηρεάζεται από τις διακυμάνσεις στις τιμές του πετρελαίου.
ο κόστος συντήρησής τους είναι χαμηλό.
-Είναι πολύ φιλικά στο περιβάλλον, καθώς η ενέργεια που απαιτεί ένα ηλεκτρικό όχημα για να κινηθεί, είναι υποπολλαπλάσια από την ενέργεια που καταναλώνει ένα συμβατικό όχημα.
Τα ηλεκτροκίνητα μέσα, είναι "καθαρά μέσα" και οικονομικά και ενεργειακά "βιώσιμα". Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η χρήση τους θα βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων στον αστικό και περιαστικό ιστό», επισήμανε ο κ. Τζιτζικώστας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, μόνο ότι τα οχήματα με ορυκτά καύσιμα, πετρέλαιο και βενζίνη, ευθύνονται για το 70% της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, ενώ σύμφωνα με τις μελέτες οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα παρουσιάσουν αύξηση κατά 33,3% ως το 2050.
Ο Περιφερειάρχης τόνισε ότι «είναι σημαντικό να ξεκινήσουμε τώρα, όσο ακόμα έχουμε το περιθώριο, να εντάσσουμε στην καθημερινότητά μας τις εναλλακτικές, τις ‘καθαρές’ πηγές ενέργειας».
Παράλληλα, επέρριψε ευθύνες στο κράτος και την κεντρική κυβέρνηση για:
-Την ανυπαρξία ολοκληρωμένης πολιτικής στο συγκεκριμένο τομέα.
-Τη μη παροχή κινήτρων.
-Την ανυπαρξία ευνοϊκής τιμολογιακής πολιτικής.
-Την ύπαρξη νομοθετικών κενών και γραφειοκρατικών αγκυλώσεων για την ευρεία χρήση καθαρών και φιλικών προς το περιβάλλον μέσων μεταφοράς.
Ο κ. Τζιτζικώστας ζήτησε την κατάρτιση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, προκειμένου να αλλάξει αυτό το πλαίσιο και να δημιουργηθεί ένα βιώσιμο σύστημα αστικών συγκοινωνιών.
Όπως περιέγραψε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, το σύστημα αυτό πρέπει:
-Να εξασφαλίζει την προσβασιμότητα των υπηρεσιών σε όλους.
-Να βελτιώνει την προστασία και της ασφάλεια στις μετακινήσεις.
-Να οδηγεί σε μείωση της ρύπανσης, των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και της κατανάλωσης ενέργειας.
-Να αυξάνει την αποτελεσματικότητα και την οικονομική αποδοτικότητα των μεταφορών εμπορευμάτων και ανθρώπων.
-Να ενισχύει την ελκυστικότητα και την ποιότητα του αστικού περιβάλλοντος.
Ο κ. Τζιτζικώστας αναφερόμενος ειδικά στη Θεσσαλονίκη σημείωσε ότι από τώρα πρέπει να σχεδιαστεί για το μέλλον ένα σύγχρονο, αποτελεσματικό και βιώσιμο σύστημα αστικών μετακινήσεων, λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των μέσων μετακίνησης που θα είναι διαθέσιμα τα επόμενα χρόνια, όπως το μετρό, η θαλάσσια συγκοινωνία κ.ο.κ.
«Η βιώσιμη κινητικότητα δεν υπηρετείται με αποσπασματικό τρόπο, ούτε μπορεί ο σχεδιασμός να γίνει την τελευταία στιγμή στο πόδι. Εμείς ως Περιφέρεια, έχουμε και τη διάθεση και τη δυνατότητα το αμέσως επόμενο διάστημα να συντονίσουμε το διάλογο και την έναρξη του σχεδιασμού, που πρέπει να γίνει τώρα. Ασκώντας ήδη τη Μητροπολιτική Διοίκηση σε επίπεδο Θεσσαλονίκης, η Περιφέρεια μπορεί να λειτουργήσει ενοποιητικά και συνδετικά σε συνεργασία με τους Δήμους, για τη διαμόρφωση ενός συνολικού και ολοκληρωμένου Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, που θα βασίζεται στα αντίστοιχα σχέδια που προετοιμάζει κάθε Δήμος. Άλλωστε στην ‘εξίσωση’ της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, σταθερός παράγοντας είναι και το Σχέδιο Αστικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που χρηματοδοτούμε με περισσότερα από 100 εκατομμύρια ευρώ από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης με παρεμβάσεις σε οχτώ τους Δήμους της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης. Παρεμβάσεις που θα αλλάξουν τον αστικό χώρο και μπορούν να συνδυαστούν με τις ανάγκες των μετακινούμενων», υπογράμμισε ο κ. Τζιτζικώστας.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστας Γιουτίκας ανακοίνωσε ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας εξετάζει την προοπτική να αντικαταστήσει τα υπηρεσιακά της οχήματα (περίπου 50), που κινούνται με ορυκτά καύσιμα, από ηλεκτροκίνητα και γίνεται προσπάθεια να βρεθεί χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια.
«Τα σκάφη θαλάσσης που συνδυάζουν τη χρήση ΑΠΕ και ηλεκτρικής ενέργειας, κινούνται δηλαδή με ρεύμα, συσσωρεύοντας ενέργεια από τον ήλιο με φωτοβολταϊκά πάνελ, αποτελούν μια πολύ σοβαρή και φιλική προς το περιβάλλον λύση για τις υδάτινες μετακινήσεις. Ο Φορέας Διαχείρισης του Δέλτα του Αξιού και ο Φορέας Διαχείρισης των λιμνών στην επαρχία Λαγκαδά έχουν κινήσει τις διαδικασίες για να αγοράσουν τέτοια σκάφη. Ο Δήμος Πρεσπών και ο Δήμος Καστοριάς τα έχουν ήδη προμηθευτεί. Τα έχουν όμως εδώ και δύο χρόνια αγκυροβολημένα να ρημάζουν, γιατί στο υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο δεν υπάρχει πρόβλεψη για να λάβουν άδεια πλόων. Εμείς μεταφέρουμε αυτά τα σκάφη στη Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης την ερχόμενη Κυριακή, για να τα παρουσιάσουμε στους συμπολίτες μας, αλλά και για να αναδείξουμε το πρόβλημα. Οι τιμές αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα είναι τριπλάσιες και τετραπλάσιες σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Όπως δεν υπάρχει καθορισμένη τιμολογιακή πολιτική σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος για τη φόρτισή τους, σε αντίθεση με το εξωτερικό. Για παράδειγμα σε χώρες όπως η Γερμανία, η Ισπανία, η Νορβηγία, η Ιταλία επιδοτείται η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με ένα ποσό μέχρι και 6.000 ευρώ. Το κόμμα των ‘Πράσινων’ στη Γερμανία ανακοίνωσε εν όψει των εκλογών ότι όποιο πολιτικό κόμμα θελήσει να συζητήσει μαζί του για μετεκλογική κυβερνητική συνεργασία θα πρέπει να δεχτεί συγκεκριμένους όρους, μεταξύ των οποίων είναι η ενσωμάτωση στο φόρο αυτοκινήτων ενός συστήματος οφελών και επιπτώσεων με στόχο την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Επιπλέον στη χώρα μας οι δημόσιοι φορείς δεν έχουν τη βούληση για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ την ίδια ώρα στη Βρετανία αναζητούν πλέον τρόπους ασύρματης φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων και σε κεντρικούς αυτοκινητόδρομους της χώρας», εξήγησε ο κ. Γιουτίκας.

επιστροφή στην κορυφή