xrysopoulos 2020n

ΡΟΗ 24/7:

Ολοκληρώθηκαν οι δράσεις του ΓΕΛ Μουδανιών για το ErasmusDays 2019

72477256 2476360892632601 1222293253731123200 n

Η διαδρομή των προσφύγων στο επίκεντρο

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι δράσεις που διοργάνωσε το ΓΕΛ Ν. Μουδανιών στα πλαίσια των ErasmusDays 2019 (10-11-12/10/2019,https://www.erasmusdays.eu/), οι οποίες συνέπεσαν με την 4η κινητικότητα του προγράμματος “Migration biografies - Europe on the move”.

Συγκεκριμένα, στην πρώτη δράση καθηγητές και μαθητές με παραδοσιακές στολές παρουσίασαν παραδοσιακούς χορούς, ενώ η δεύτερη δράση δημιουργήθηκε από μαθήτριες του ΓΕΛ Ν. Μουδανιών. Ονομάστηκε Refugee Simulation Game και είναι ένα «παιχνίδι» ανάμειξη των παιχνιδιών: κυνήγι θησαυρού, “escape room” και “orienteering” (προσανατολισμού).

Ειδικότερα, οι μαθητές χωρίστηκαν σε 4 ομάδες, ανακατεμένοι ανά χώρες. Οι Έλληνες μαθητές λειτούργησαν ως «πειραματικοί συνεργοί» (γνώριζαν τις απαντήσεις αλλά θα τις έλεγαν μόνο αν οι άλλοι μαθητές έφταναν σε αδιέξοδο). Ακόμα σε κάθε «σταθμό» υπήρχαν μαθητές μας που υποδύονταν ρόλους με βάση τις ανάγκες του παιχνιδιού (π.χ. νοσοκόμα, καθηγήτρια κ.ά.). Η κάθε ομάδα ακολούθησε διαφορετική πορεία με τελική κατάληξη όλων το ΓΕΛ Ν. Μουδανιών.

72303272 2476360812632609 1219528016347004928 n

Έγινε προσπάθεια μέσα από το παιχνίδι να αναδειχτούν τα παρακάτω:
α) Οι δυσκολίες που συναντούν οι πρόσφυγες στο να προσανατολιστούν στους νέους τόπους και να εντοπίσουν βασικές υποδομές π.χ. δημόσιες υπηρεσίες, μέσα μαζικής μεταφοράς, κέντρα υγειονομικής περίθαλψης κ.ά. (αυτές σχετίζονται και με το θέμα του προγράμματος μας).
β) Η Ιστορία των Μουδανιών, τα οποία δημιουργήθηκαν από πρόσφυγες που εξαναγκάστηκαν σε φυγή από τις περιοχές που κατοικούσαν από αιώνες και
γ) Τα σημαντικότερα σημεία αναφοράς και επίσκεψης στην πόλη των Μουδανιών.

71726025 2476360792632611 3349170322954780672 n

Τα σημεία που επιλέχθηκαν ήταν: το άγαλμα της μητέρας και του παιδιού (πρόσφυγα) στην προβλήτα των Μουδανιών, το λιμάνι, η κεντρική εκκλησία των Μουδανιών, το ανοιχτό θέατρο, το Μουσείο αλιευτικών σκαφών και εργαλείων, το κέντρο υγείας, η Παναγία Κορυφινή κ.ά.

“Συγχαίρουμε τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά που διοργάνωσαν ενδιαφέρουσες δράσεις, οι οποίες κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών. Τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι πρόσφυγες, όταν φεύγουν από την πατρίδα τους, ανέδειξαν με τον καλύτερο τρόπο τα παιδιά μέσα από τη δεύτερη τους δράση. Αποδείχθηκε για ακόμη μία φορά ότι η βιωματική μάθηση παρουσιάζει καλύτερα αποτελέσματα και κεντρίζει το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων” ανέφερε μεταξύ άλλων ο Δήμαρχος Μ. Καρράς.

επιστροφή στην κορυφή
WATERCURE2