Τσιπούρα Ολυμπιάδας: Νέα γαστρονομική ταυτότητα και νέο σήμα ποιότητας σε ένα μοναδικό τοπικό προϊόν
- Γράφτηκε από την Halkidiki Focus
- μέγεθος γραμματοσειράς μείωση του μεγέθους γραμματοσειράς αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
- Κατηγορία ΤΟΠΙΚΑ
- Εκτύπωση
Από την Αριστοτελική Σύμπραξη Επαγγελματιών του Δήμου Αριστοτέλη
Το σήμα ποιότητας ΤΟΠΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ απέσπασε πρόσφατα από την Αριστοτελική Σύμπραξη Επαγγελματιών του Δήμου Αριστοτέλη η «τσιπούρα Ολυμπιάδας», ως προϊόν πρωτογενούς παραγωγής, προερχόμενο από ήπιας μορφής ιχθυοκαλλιέργεια στο Στρυμωνικό Κόλπο, στην περιοχή Μαρμάρι του Αριστοτελικού Όρους.
«Η τσιπούρα και το λαβράκι Ολυμπιάδας» λέει ο Αλέξης Χρυσοστόμου, ένας από τους ιδιοκτήτες της μονάδας, «κολυμπά σε διαυγή και εύφορα νερά ανάμεσα στο Αριστοτελικό Όρος και τον Άθωνα, εκεί που τα ρεύματα της αθωνικής θάλασσας δημιουργούν εξαιρετικές συνθήκες καλλιέργειας. Η ποικιλότητα του βυθού δίνει τη δυνατότητα στα κοπάδια των ψαριών να σιτίζονται με καθαρή τροφή, η οποία σαφώς εμπλουτίζεται με βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, ιχθυέλαιο και ιχθυάλευρα. Δεν είναι λίγες οι φορές» συμπληρώνει ο Αλέξης, «που πελαγίσια ψάρια μπλέκονται στην καλλιέργεια, με αποτέλεσμα η γεύση του τελικού προϊόντος να είναι τόσο αυθεντική, ώστε να μην ξεχωρίζει από εκείνη των προϊόντων της ανοικτής αλιείας».
Η ιχθυοκαλλιέργεια συνθέτει πρότυπο χερσαίο και θαλάσσιο οικολογικό κτήμα, αφού βρίσκεται στους πρόποδες του προστατευμένου από την ευρωπαϊκή συνθήκη natura 2000 Αριστοτελικού Όρους - μέσα στο Στρυμωνικό Κόλπο. Το ιδιαίτερο φυσικού κάλλους τοπίο, ανάμεσα στην οργιώδη δασική βλάστηση, στις μυρωδιές των θάμνων, στην αμμώδη παραλία και στο θαλασσινό νερό συνθέτουν ανεπιτήδευτο χώρο υποδοχής επισκεπτών, οι οποίοι, αφού επιδοθούν σε ψάρεμα, απολαμβάνουν την «καλή ψαριά» στις πλατφόρμες της καλλιέργειας, μέσα στον υδάτινο χώρο, στα μπάρμπεκιου «ψαροτσιμπούσια» των ιδιοκτητών.
Τα ψάρια Ολυμπιάδας διοχετεύονται καταρχάς σε τοπικές ξενοδοχειακές μονάδες, καθώς και σε επιχειρήσεις εστίασης, οι οποίες έχουν αποκτήσει το σήμα ποιότητας ΤΟΠΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ. Στόχο των ιδιοκτητών αποτελεί μεταξύ άλλων η δημιουργία ταυτότητας στην εν λόγω παραγωγή, ώστε αυτή να λειτουργήσει αναγνωριστικά για τον τόπο και τη γαστρο-τουριστική υποδομή του.
Τελευταία άρθρα από τον/την Halkidiki Focus
- Από τις 22 Απριλίου το «Καλάθι των Νονών» και από τις 24 Απριλίου το «Καλάθι του Πάσχα»
- Π. Μαρινάκης: "Απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης η συνεχής αύξηση των εισοδημάτων των πολιτών" (ΒΙΝΤΕΟ)
- Κ. Μάλαμα: "Η κυβέρνηση θέλει να κατεδαφιστούν τα μνημεία της Νέας Προποντίδας"
- Μέσα στο Μάιο η ολοκλήρωση του σταθμού φόρτισης των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων του ΟΑΣΘ
- Λεωφορεία για τους φιλάθλους βάζει ο ΠΟΜ ενόψει του τελικού του Κυπέλλου στην Ορμύλια